loading...
زندگی زیباست
سپیده بازدید : 251 دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

اين يکي از بزرگترين موقعيت هايي است که تا به حال فرصت تجربه ي آن را داشته ام. سعي کنيد هر روز آن را بخوانيد. آن را باور کنيد، رفتارتان را برحسب گفته هاي آن تغيير دهيد و خواهيد ديد که زندگيتان کاملاً متحول خواهد شد. اعتراف مي کنم که هر موقعيت و رابطه اي در زندگي من، نتيجه ي مستقيم يا غير مستقيم انتخابهاي خودم بوده است. من متوجه شده ام که خودم خالق زندگي خودم هستم. و اين من هستم که هر روز انتخاب ميکنم که شرايط کنوني خود و رابطه هايم را همانطور که هستند، قبول کنم، يا براي تغيير آن دست به تلاش بزنم.                                                                                                                                        باور دارم که زندگي ما همان شکلي خواهد بود که ما آن را مي بينيم. همه ي آدم ها، مکان ها و اشياء مي توانند، ديدگاهي مثبت يا منفي در ما ايجاد کنند. ما که بيننده هستيم، انتخاب مي کنيم که از چه ديدگاهي به آنها بنگريم. و از آنجا که من دوست داشتم همه ي زندگيم سراسر شادي و لذت باشد، انتخاب کردم که از دريچه ي مثبت به همه چيز بنگرم.                                                                                                                                                  سعي ام بر اين است که هر انتخابم مطابق با بالاترين درجه تصور من از خودم باشد. به جاي اينکه سعي کنم ديگران را طوري کنترل کنم که با رفتارها و عادت هايم همنوايي کنند، اجازه مي دهم که هماني باشند که واقعاً هستند، و درعوض سعي مي کنم که ياد بگيرم چطور عادت هاي خود را تبديل به اولويت ها و برتري ها کنم. اين تنها راهي است که قادر خواهم بود مزه ي واقعي شادي را بچشم.                                                                                                                                                                                                              مي دانم که زندگي بدون توقع و دلبستگي به نتيجه ي کار، بهتر است. با اينکه براي آينده ام برنامه ريزي ميکنم، اما چندان دلبستگي به انجام و تکميل آن برنامه ها ندارم. اگر زندگي من را به مسيري متفاوت با آنچه برنامه ريزي کرده ام بکشاند، باور دارم که به نفع من بوده است. دوست دارم هر لحظه از هر روز را با همان ميزان اشتياق، عشق و شادي بگذرانم که موقع عشق بازي دارم. همه چيز زندگي، مثل رابطه ي جنسي مشروع، تجربه اي عالي است که بايد با به کار بردن همه ي احساسم از آن لذت ببرم.                                                                                                                                                                                            صداقت يکي از اصلي ترين اصول زندگي است، و سعي مي کنم در برخورد با هر انسان، شيء يا موقعيت، با خودم صادق باشم، صادقانه افکار و احساساتم را براي ديگران بيان کنم، هيچوقت دروغ نگويم و کسي را فريب ندهم. باور دارم که در زندگي بايد حساس بود. و در هر موقعيتي و در برخورد با هر کس سعي مي کنم طوري رفتار کنم که دوست دارم با من رفتار کنند.                                                                                                                                    من قادر نيستم در مورد کسي يا موقعيتي قضاوت کنم، چون همه ي حقايق و واقعيت هاي مربوط به آن را نمي دانم. تجربه ام از هر چيز به اندازه ي رابطه ي من با آن فرد، آن چيز يا آن موقعيت است و اين تصوير کامل نخواهد بود. بنابراين، نمي توانم قضاوت کنم که فلان آدم يا فلان چيز خوب است يا بد، درست است يا غلط. همچنين اعتقاد دارم که نبايد در مورد خودم هم چندان ناعادلانه و بي رحمانه قضاوت کنم، چون من هم انساني درحال يادگيري هستم که با تجربه ها و ضعف هايم است که قدرت مي گيرم.                                                                                                                                                                                 اعتقادم اين است که دنيا را فقط از دريچه ي اعتقادات، نظرات و استانداردهاي خودم مي بينم و اين ها به هيچ وجه کلي و همگاني نيستند و ممکن است حقيقت نداشته باشند. تشنه ي علم آموزي و يادگيري هستم و اعتقاد دارم که يادگيري و رشد واقعي فقط از طريق تلاش، تجربه و تمايل به پذيرش افکار و ايده هاي جديد ميسر است. شيفته ي زندگي کردنم و مي دانم که بدني سالم لازمه ي حفظ کيفيت تجارب زندگي است. از اينرو، ورزش مي کنم، خوب غذا مي خورم، هواي تازه تنفس مي کنم، در مواقع خستگي استراحت ميکنم و از جسمم تا حد ممکن مراقبت مي کنم. با ديگران با لبخند برخورد مي کنم، چون مهرباني جزء ذات ماست. و زياد مي خندم.                                                                                                                                                                                                                                     به خدا و روح اعتقاد دارم. و باور دارم که اگر روح را وارد زندگي خود کنيم، زندگيمان جنبه ي جادويي پيدا مي کند و باعث مي شود بتوانم انتخاب هاي بهتري در زندگي داشته باشم چون باعث مي شود به زندگي از جنبه ي معنوي و الهي هم بنگرم. باور دارم که هر کدام از ما مي توانيم به طريقي متفاوت و خاص در دنيا زندگي کنيم. به نوبه ي خودم سعي مي کنم همه ي اصولي را که آموخته ام در اختيار سايرين قرار دهم تا آنها هم بتوانند مثل من از آنها استفاده کنند. وقتي به ديگران خدمت مي کنم، سرشار از احساس شادي و خوشبختي مي شوم.                                                                                                                              هدف اصلي زندگي، عشق است. عشق جزئي از وجود ماست، آن چيزي است که از آن خلق شده ايم. همه ي تلاشم را مي کنم تا هر آنچه که عشق من را مسدود کرده کنار بزنم. ياد گرفته ام که خودم را دوست داشته باشم و آزادانه عشقم را با ديگران قسمت کنم. عشق بزرگترين اولويت زندگي من است. سعي مي کنم هر لحظه از زندگيم را سرشار از عشق و محبت کنم.                                                                                                                                                                                                                              اينها اصول زندگي من هستند. البته هنوز کاملاً به همه ي آنها دست نيافته ام، اما در صدد رسيدن به آنها هستم. ممکن است قادر نباشم همه ي آنها را به چنگ آورم ولي شايد شما بتوانيد. پس شروع کنيد! اصولي که من گفتم را سرمنشاء کارتان قرار دهيد اما با پاهاي خودتان راه برويد. نترسيد....با من همگام شويد. ما در کنار هم قدم برخواهيم داشت اما هرکدام در مسير خودمان خواهيم بود. وقتي کنار هم راه برويم، مي توانيم به هم نگاه کنيم، به هم کمک کنيم و با هم روياهايمان را تحقق بخشيم!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 261
  • کل نظرات : 745
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 131
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 2,208
  • بازدید سال : 20,229
  • بازدید کلی : 419,029
  • کدهای اختصاصی